REFLEXIÓ I AUTOAVALUACIÓ

 Després del viscut i a partir dels dos articles de l'aula virtual que nomene a continuació i que han sigut la base teòrica del bloc. Contesta les quatre preguntes i realitza l'autoavaluació en el teu blog i puja'm l'enllaç a la tasca de l'aula virtual "Reflexió i autoavaluació"


"Els jocs de predomini tàctic: una proposta eficaç per a l'ensenyament dels esports d'invasió" Antonio Méndez Giménez.


  1. Després del viscut i experimentat en les sessions, llig el paràgraf següent i fes una xicoteta reflexió de 6-8 línies.

    "Per a autors com Greháigne i Godbout (1995) l'essència dels esports d'equip consisteix en una relació d'oposició, és a dir, cadascun dels dos equips ha de coordinar les seues accions per a recuperar, conservar i moure la pilota fins a arribar a l'àrea de marcatge i aconseguir una miqueta. Al nostre entendre, aquesta posició no implica una aposta per la competició desmesurada, sinó per la seua educació com a mitjà (no com a meta) de millora personal i grupal.

Amb el que hem vivenciat a les classes d’esport, no és necessari que la competició siga el objectiu a seguir, ja que fa que els alumnes es fiquen nerviosos per guanyar i no realitzen correctament els aspectes que es volen treballar. A més hem vist com tots els esports i activitats de competició es poden transformar en activitats cooperatives on l’objectiu siga comú i els aspectes bàsics del esport es treballen adecuadament.

Com diu Greháigne i Godbout la competició es millor utilitzarla com a mitjà educatiu i no com a un fi.


2. Dels jocs que hem realitzat en classe, a partir de la següent reflexió, quin destacaries?, explica-ho i justifica-ho.

"La proposta es fonamenta en jocs reduïts per a aconseguir incrementar l'activitat i garantir la major participació en la tasca. S'incrementen així, tant el temps de pràctica real com la intensitat de treball."

En el meu cas destacaria el joc del rugby que ferem, consistia en que cada jugador amb la seua parella es pasaben la pilota fins que un tenia que pillar laltre llevant-li les cintes que duia a la cintura. En aquets joc que es pot utilitzar per a qualsevol esport tots estabem participant, es un joc curt que es monta enseguida y no necesita una gran explicació, és molt dinàmic.

"Les activitats físiques cooperatives. Una proposta per a la formació en valors a través de l'educació física a les escoles d'educació bàsica". Carlos Velázquez Callado



3. Tria un dels jocs realitzats en classe i transforma-ho de competitiu a cooperatiu tenint en compte la promoció de la participació.

Un dels jocs que vam realitzar el dia del bàsquet va ser la vuelta al mundo. Aquest joc consistia en que es formaba una fila a un extrem de la zona de la cistella i tots tenien que anar tirant per encestar i pasar al seguent con que formava una U en la zona. El objectiu era arrivar fins el ultim con I avançaves quan fees cistella.

Aquest joc que era competitiu es podria fer cooperatiu de manera que tots els xiquets ocupen els cons I es tinga que fer 50 cistelles entre tots, o que es raealitzara la mateixa dinàmica de joc però que toters les cistelles foren acumulables.



4. Escriu 3 o 4 estratègies que usaries per a desvincular el joc del resultat i educar que per damunt de guanyar o perdre està la pròpia activitat.


  • Joc en parelles amb objectius comuns
  • Focalitzar la finalitat en la tècnica
  • Compartir els objectius 













AUTOAVALUACIÓ






Puntuació:


JUSTIFICACIÓ:

4-5

5-6

6-7

8-9

9-10

Participació en les sessions.






x

He estat en totes les sessions


Qualitat de les 4 respostes de la pràctica vinculada amb la teoria.





x


Pense que les he contestades totes correctament


Aportació i aprenentatge en l'apartat que li va tocar al meu equip: Mobilitat, tècnica de carrera, seqüència, volta a la calma.






x


Més aprenentatge que aportació ja que la exparta era la meua companya i jo vaig aprendre de algo que era nou per a mi.

Aportació i aprenentatge en la progressió de l'esport del meu equip.






x

Més aportació que aprenentattge ja que el esport és el que jo he practicat sempre i sabia com transformarlo en jocs per a la classe. 


Satisfacció amb el treball realitzat.






x

Pense que he realitzat un bon treball.




Nivell d'aprenentatge del bloc.







x

He aprés molt sobre tot a nivell cooperatiu.


Suma la nota dels 6 apartats i divideix-la entre 6, el resultat l'escrius baix.

NOTA FINAL: ……….9’16





Comentarios

Entradas populares